Preparatele din meniul săptămânal

Ziua doi cu Laura Mangra săptămâna aceasta:)

„Hello!

Dragile mele iată că a venit momentul să povestim despre felul în care îmi stabilesc eu preparatele în cadrul meniului săptămânal.

În această etapă mă ajut de o listă de produse aranjate pe categorii. Am modificat o lista generală cu toate produsele într-o listă care include doar produsele care ne plac nouă și pe care știu să le gătesc. Având în vedere faptul că în acest domeniu al bucătăriei ești într-o permanentă învățare, îmi propun mereu ca o dată pe lună să încerc un produs nou.

Încep să îmi stabilesc preparatele neapărat ținand cont de timpul pe care îl am zilnic la dispoziție pentru gătit și în funcție de câte mese reușim să luăm acasă.

În zilele libere e nevoie sa îmi stabilesc ce voi pregăti pentru mic-dejun, prânz și cină, iar pentru zilele mai aglomerate pregătesc doar cina.

După ce am verificat exact programul nostru pentru săptămâna în curs, atunci încep să împart cele 7 zile de gătit în 4 zile în care gătesc cu carne, 2 zile în care gătesc fără carne și o zi în care gătesc cu ce mai am în frigider rămas de peste săptămână, ca să pot goli frigiderul și să îl pregătesc pentru o nouă tură de cumpărături.

În zilele în care reușim să luăm prânzul acasă, de obicei mâncăm supă, supa-cremă, ciorbă sau paste.

Mancare sanatoasa

Din dorința de a găti cât mai diversificat, îmi place să aleg mereu alte feluri de carne, supe, garnituri sau deserturi. Țin cont de această diversitate și în modul de a prepara produsele și aleg zilnic o metodă diferită de a le prepara. De exemplu: gătit la aburi, prăjit, fiert, gătit la cuptor, gătit în crock pot sau gătit pe plită.

În zilele în care apare câte un eveniment neplanificat și nu mai apuc să gătesc (sau mâncăm în oraș) îmi păstrez scris meniul pentru acea zi, având în vedere că produsele necesare preparatului le am deja. Și le gătesc în săptămâna următoare sau, dacă reușesc, le gătesc în ziua următoare și le congelez pentru a putea fi consumate ulterior.

Având în vedere că gătesc cu o mai mare frecvență doar de vreo 5 ani, încă sunt o mulțime de produse pe care nu le știu să le folosesc și sunt convinsă că sunt o grămadă de asocieri de alimente pe care în continuare le fac doar după gust și nu după modul sănătos de a le asocia, dar mă bucur totuși că reușim să mâncăm mâncare gătită acasă cât mai des și reușim să evităm mâncarea tip fast food sau semipreparată!

Gustari sanatoase

Exact cum spuneam și în articolul anterior încercăm să mâncăm produse de sezon și să le consumăm mai des atunci când sunt proaspete în piață. De cele mai multe ori le cumpărăm proaspete și le congelăm, ca să le putem consuma și în afara sezonului, nefiind nevoiți să le cumpărăm congelate din supermarket.

Sper să vă inspire acest articol și să vă mobilizeze, să vă organizați mai bine modul în care gătiți pentru familia voastră!

Cu drag, Laura”

Laura are 29 de ani, este cosmeticiană (Cosmetica si Machiaj by Laura Mangra), este căsătorită de 5 ani cu un om minunat și este mândra mamă a unui băiat de 4 ani – Andrei. Și a încă unui băiețel din burtică.

Este un taur convins și iubește să fie punctuală, organizată, eficientă și productivă.

Sursă foto: wellandgood.com

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s