Cum facem provizii pentru ce gătim

Și ultimul articol util, by Laura Mangra, din seria dedicată organizării meniului vine azi:

„Bună tuturor,

Am reușit să ajungem și la ultimul articol din această serie despre o mai bună organizare a gătitului. Sper că metodele pe care eu le folosesc în bucătărie pentru un proces mai simplu de gătit să vă fie de mare folos și vouă.

Așadar în acest articol vreau să vă povestesc despre produsele cumpărate în cantitate mare și porționate în așa fel încât să poată fi gătite ușor ulterior. Aici mă refer în principal la produse de sezon, la carne sau la conservele puse peste iarnă.

Mereu am căutat cele mai bune surse de produse, să fie cât mai natural crescute și întreținute și în clipa în care găsim astfel de surse, cumpărăm acele produse în cantități mai mari și le congelăm pentru a le putea consuma o perioadă mai îndelungată. În felul ăsta nu suntem nevoiți să apelăm la cele congelate din supermarketuri, care au surse mai puțin sigure de proveniență.

În fiecare sezon avem anumite produse pe care le urmărim și le cumpărăm pentru a le congela și anume: spanac, urzici, leurdă, cătină. Apoi sunt o grămadă de produse pe care le cultivăm și recoltăm noi cum ar fi: mazărea, morcovii, dovleceii, ardeii, fasolea verde, fasolea galbenă, vinetele, conopida, afinele, zmeura, căpșunile, murele, coacăzele și multe alte fructe. Pe cele care nu tolerează bine congelarea le conservăm în borcane.

Cum pastram fructele uscate

La fel procedăm și cu condimentele sau plantele pentru ceaiuri. Le culegem, le uscăm și păstram. Pe unele le congelăm.

În ceea ce privește carnea, căutăm mereu surse de încredere ca să fim siguri că acea carne este cât se poate de sănătoasă, crescută cât mai natural, fără hormoni sau antibiotice.

Carne cumpărăm în cantitate mare, o porționăm și o congelăm. Îmi notez pe etichetă denumirea și uneori felul în care o voi găti. De multe ori notez și timpul de gătire ca să fie ușor oricărui membru al familiei să o gătească în lipsa mea.

Rosii uscate

P.S.: lada frigorifică este de mare ajutor! 🙂

În concluzie, la această serie de articole dedicate gătitului aș dori să vă amintesc doar atât:

  • Stabiliți-vă o zi în care să puteți planifica meniul săptămânal;
  • Stabiliți-vă o zi în care puteți merge la cumpărături pentru toată săptămâna;
  • Folosiți timpul liber pentru a găti mai multe preparate de care vă veți folosi ulterior;
  • Dublați uneori cantitatea de mâncare gătită pentru a putea congela o parte din ea;
  • Consumați produse cât mai naturale și de sezon;
  • Încercați să folosiți lunar un produs, condiment sau preparat nou;
  • Folosiți timpul rămas liber după cina pentru activități în familie.

Cu drag, Laura”

Laura are 29 de ani, este cosmeticiană (Cosmetica si Machiaj by Laura Mangra), este căsătorită de 5 ani cu un om minunat și este mândra mamă a unui băiat de 4 ani – Andrei. Și a încă unui băiețel din burtică.

Este un taur convins și iubește să fie punctuală, organizată, eficientă și productivă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s